SÅDAN MÅLER DU DIN KNIBESTYRKE

1 Registrer hvor pilen står på displayet, før du kniber.

2 Lav dit maksimale knib. Husk at knibe på en udånding.

3 Styrken af dit knib aflæser du på displayet som antal af streger, du kan flytte pilen, når du kniber. Står pilen eksempelvis på 4 før du kniber og på 6 når du kniber, er din knibestyrke 6-4 = 2.

 

SÅDAN MÅLER DU DIN AFSPÆNDING

1 Registrer hvor pilen står på displayet, før du kniber.

2 Lav dit maksimale knib (på en udånding) og slap herefter helt af. Træk nu vejret helt ned i maven og brug åndedrættet til at slappe helt af i din bækkenbund. Kan du slappe så meget af, at pilen flyttes længere ned på displayet end hvor den stod, da du startede dit knib?

 

SÅDAN MÅLER DU DIN UDHOLDENHED

1 Lav dit maksimale knib (på en udånding) og hold knibet (husk at trække vejret), mens du tæller sekunder. Hvor mange sekunder kan du holde knibet på det samme tal på displayet?

 

SÅDAN MÅLER DU DIN UDVIDELSE

1 Brug målepladen der følger med i EPI-NO æsken.

2 Når du har ”født” ballonen, måler du ballonens diameter ved at placere den på målepladen og aflæse diameteren, der hvor ballonen er bredest.

Det bliver mest præcist, hvis du lægger venstre side af målepladen og ballonen helt tæt op ad en fast kant.

Hvis du synes, at det er nemmere at måle omkreds med et målebånd, er der også et skema på målepladen, som omsætter omkreds -> diameter.

 

Skema fra brugsanvisningen

 

Maaleskema

Følg den gode udvikling

Mange gravide der træner med EPI-NO vælger at føre dagbog over deres træningsresultater, så de kan følge den gode udvikling. Det er motiverende for træningen.

Vi har lavet et skema, som du kan bruge til at registrere dine resultater. Hvis du sender resultaterne til os efter din fødsel, sender vi dig en gratis Vulva Lipbalm, som tak for dit bidrag. Vi vil nemlig også gerne lære af dine træningsresultater 🙂 (som selvfølgelig er anonyme).

Tag et billede af dit skema og send det til info@betterbirth.dk sammen med dit navn og adresse, som vi skal sende til.
På forhånd tak for dit bidrag.