Jordemoder Tina Winther viser på de 2 små videoer herunder, hvordan du bruger EPINO til henholdsvis bækkenbunds- og førfødselstræning. Se videoerne før din træning, de indeholder mange gode fif.

 

EPI-NO TIL BÆKKENBUNDSTRÆNING UNDER GRAVIDITETEN OG EFTER FØDSEL

 

 

Gennem denne video får du indsigt i:

•  Hvordan du får en god fornemmelse for din bækkenbundsmuskulatur

•  Hvordan EPI-NO indføres korrekt

•   Hvordan du træner din knibestyrke

•   Hvordan du lærer at slappe af i bækkenbunden

•   Hvordan du aflæser din knibestyrke

•   Hvor ofte du skal træne

 

EPI-NO TIL FØDSELSFORBEREDELSE 3 UGER FØR FØDSEL

 

 

Gennem denne video får du indsigt i:

•   Hvordan EPI-NO benyttes til udvidelsestræning

•   Hvornår du skal starte din udvidelsestræning og hvor ofte du skal træne

•   Hvor meget du skal pumpe ballonen op

•   Hvordan ballonen ‘fødes’

•   Hvordan du undgår at ballonen glider ud

 

Tina Winther har været jordemoder på Hvidovre Hospital og Storkereden. Tina er ejer af MamaProfylax, der tilbyder fødselsforberedelse hos jordemødre. Du kan læse mere om Tina her.

 

Få hjælp til at komme igang med EPI-NO træningen

Tania Ramos er uddannet gynækologisk/obstetrisk fysioterapeut fra universet i Madrid. Tania har derudover erfaring med EPI-NO fra fødeklinik i Spanien. Tania tilbyder en service, hvor hun hjælper dig godt igang med din EPI-NO træning, så du får maksimalt udbytte af denne. Tania tilbyder også hjælp til mellemkødsmassage. Tania har egen klinik PelvicFlow på Østerbro og er tilknyttet jordemoderklinikken ModerlivKonsultationerne foregår på engelsk.
 
Tania siger om træning med EPI-NO:
“During the work with the perineal massage and EPI-NO I see how women empower themselves and face childbirth with more knowledge and confidence.”